Werkproces

Hoe werken wij?

Stap 1: Het contact

  

Het begint allemaal met een eerste contact via e-mail of telefoon. Je komt meteen bij de zaakvoerder terecht en je krijgt voldoende tijd om alle vragen te stellen die je hebt.

We proberen op dat moment al raad en tips te geven wanneer dat nodig is. Een woning (laten) leegmaken doe je niet zo vaak. Wij hebben hier intussen jarenlange ervaring in en zetten die graag in om jou te helpen.

Als wij onze klanten willen ontzorgen begint het hier.

Op dit moment proberen wij al in te schatten wat voor werk er moet gebeuren en of het haalbaar is voor de gewenste datum.

 

 

 

Stap 2: De offerte

  

Wij komen langs voor een eerste kennismaking. Terwijl we rondgaan in het pand, luisteren wij naar de wensen van onze klanten. Zo weten we welke spullen we zeker moeten laten staan en hoe snel alles leeg moet zijn.

Wanneer we een volledig zicht hebben op het werk, kunnen wij meteen een prijs zeggen.

Een prijs?
Terwijl wij rondgaan in een pand, stellen wij ons twee vragen:
‘Hoeveel kost het ons om het pand leeg te maken?’ (werkuren, container, ladderlift,… )
‘Welke spullen kunnen wij nog verkopen?’

Deze laatste vraag is voor onze klanten het belangrijkst, want hoe meer wij nog kunnen verkopen, hoe lager het bedrag op de offerte zal zijn.
We sturen de offerte ook nog per e-mail of post naar een afgesproken adres zodat onze afspraken ook op papier staan.

Stap 3: Het werk

  

Van zodra onze klant bevestigt door de offerte te ondertekenen, gaat onze motor op volle toeren.

Wij plannen het leegmaken van de woning in en maken een afspraak voor het overdragen van de sleutel. Voor ons is dit altijd een beetje een magisch moment, want vanaf dan zijn wij huisbewaarder en zorgen wij ervoor alsof het dat van ons is.

Wanneer we de sleutel hebben, kunnen we starten.

We proberen altijd van boven naar beneden te werken. De zolder van het huis is dus het eerst opgeruimd en borstelschoon. Wanneer onze klanten tussendoor komen kijken, geeft dat meestal al een heel goed idee van hoe we het hele pand zullen achterlaten.

Ingemaakte kasten worden ook aan de binnenkant proper gemaakt zodat het huis helemaal klaar is om verhuurd of verkocht te worden.

Stap 4: Waar wij fier op zijn

  

We proberen er altijd voor te zorgen dat we niet onnodig lang in een huis bezig zijn om het volledig leeg te maken.

Onze klanten hebben vaak tijd nodig gehad om de beslissing te maken om een woning leeg te (laten) maken. Wanneer die beslissing gevallen is, is het ook leuk als het vooruit kan gaan.

We zijn dan ook altijd heel enthousiast wanneer wij onze klanten kunnen opbellen met de boodschap dat we bijna klaar zijn.

We spreken samen een moment af om nog eens samen naar de woning te kijken. Op die manier zijn wij zeker dat alles naar wens gebeurd is, maar meer nog halen wij voldoening uit de glimlach en de rust die we bij onze klanten zien.

Stap 5: De factuur

  

Tot nu toe heeft onze klant geen voorschot betaald en heeft die ook geen tussentijdse rekeningen gekregen. We hebben ons werk gedaan zoals afgesproken en dat hebben we onze klant al laten zien.

Wanneer we de sleutel van het pand teruggeven, rijden wij naar huis en laten we de boekhouding weten dat de factuur* verzonden mag worden. Betalen gebeurt altijd via overschrijving en nooit cash.

* De geldende factuurvoorwaarden hebben we hier even samengebracht